Ronald den Uil is voor veel klanten geen onbekende binnen Mprise Agriware. Sinds begin 2021 stuurt hij samen met Sander Paternotte de business unit Horticulture aan binnen Mprise. Eerder was Ronald vooral bezig als sales manager, maar die rol is sinds de nieuwe bedrijfsstructuur uitgebreid. Wat is er precies veranderd en waarvoor kunnen klanten bij Ronald terecht?

Dynamische mix
“Het grote verschil voor mijn werkzaamheden is geweest dat de verantwoordelijkheid voor de bestaande klanten ook hierbij is gekomen”, vertelt Ronald. “Het is een dynamische mix geworden van sales en service naar bestaande klanten. De samenwerking met Sander verloopt heel goed, we schakelen snel en begrijpen elkaar. We zijn allebei gedreven en ambitieus.”

Het commerciële team ligt onder de verantwoordelijkheid van Ronald. Gaat dit dan niet alleen om ‘new business’? “Nee, new business is een onderdeel, maar de bestaande klanten staan ook in mijn team hoog op de agenda. We werken met vaste consultants bij klanten en business consultants. Zo kunnen we klanten die behoefte hebben aan optimalisaties goed helpen.”

Teamwork
In de vorige nieuwsbrieven zijn verschillende leden van dit team inmiddels voorgesteld: Eric Boerlage en Teun Kralt, die business consultants zijn. Ook Femke Muit van Inside Sales is inmiddels geïntroduceerd. Als Ronald spreekt over zijn team zie je hem enthousiast worden: “Het is een leuk team waar we nu mee werken, het loopt op een natuurlijke manier. De business consultants schakelen goed met de klantverantwoordelijke consultants. Ook Femke, die inside sales doet, ondersteunt iedereen enorm. We hebben nu een vast persoon voor new business, Michael Zomerdijk, die alle nieuwe aanvragen behandelt. We zijn blij te zien dat de nieuwe manier van werken zijn vruchten afwerpt. De klanten worden inhoudelijk goed ondersteund door de business consultants. Het doel is de klant echt verder helpen na de live-gang.”

Is er leven na go-live?
Het ondersteunen van de klant, ook ná ‘go-live’. Dat is een fase die niet vergeten moet worden. Ronald: “We hebben het team beschikbaar voor alle vragen na de implementatie van het ERP-pakket. Wat kun je er allemaal mee? Een go-live kan een stressvol moment zijn. Daarna gaat de klant naar de fase dat het systeem echt in gebruik genomen wordt. Dit kan soms veel optimaler dan gebeurt. We hopen het gebruikersgemak te verhogen voor al onze klanten. Soms is de oplossing het gebruik van een app, hiervoor is een heel platform met applicaties in ontwikkeling.”

Business Central 17
“Er is een flinke slag gemaakt met het ontwikkelen van Agriware op Business Central 17”, vertelt Ronald. “Dit is een web-based versie. Dus niet meer gebaseerd op aparte windows clients. Ook heeft deze versie een hele nieuwe gebruikersinterface. We denken dat het veel meerwaarde heeft voor onze klanten om te migreren naar deze versie. Nieuwe klanten beginnen nu al op Dynamics BC17. Voor bestaande klanten zijn we bezig om een migratiepad te ontwikkelen zodat klanten begin volgend jaar over kunnen naar BC17 als ze dat willen.”

Agriware 365 Operations
“We stappen steeds iets verder buiten de gebaande ERP-wegen. Dat is een mooi avontuur. We zien ook dat het aantal users van ERP bij klanten soms afneemt, maar het aantal app-users toeneemt. Er treedt een verschuiving op. Voor klanten is dit vaak fijn en het kan financieel voordeliger uitpakken. Vandaar dat het platform met onze apps, Agriware 365 Operations, veel aandacht heeft. Hiernaast bieden we procesmodellering aan, als vast onderdeel van een implementatie en zijn we bezig met e-learning modules voor trainingsdoeleinden.

Agriware 365 Analytics
Ook is Agriware 365 Analytics nieuw. Een platform om data bij elkaar te brengen, overzichtelijk weer te geven en te analyseren. We zijn met een aantal klanten bezig om deze tool al in te zetten als proef. Data-analyse en het koppelen van verschillende systemen waarin data worden vastgelegd wordt steeds belangrijker in Agriware. Dit is nog volop in ontwikkeling, onze klanten kunnen hier meer over lezen in het artikel van product manager William van Loenen in deze zelfde nieuwsbrief.”

Drive
Op de vraag waar Ronald zelf de meeste voldoening uit haalt, antwoordt hij: “Mijn drive is om het product Agriware 365 groot te maken wereldwijd. En om de basis van bestaande klanten van het eerste uur ‘happy’ te houden, dat is ook echt een doel. Verder is het mooi om te zien dat Nederland zo’n toonaangevend land is op het gebied van tuinbouw. Het is echt gaaf dat we als Nederlands bedrijf een mooie software-oplossing kunnen bieden voor deze branche.”