Een jaar geleden heeft Mprise Agriware de dienstverlening aan de huidige klanten losgekoppeld van de dienstverlening (implementaties) aan nieuwe klanten. Het belangrijkste argument daarvoor was, dat het algemeen gevoel onder de huidige klanten was dat Mprise Agriware zo druk was met nieuwe implementaties dat de zorg voor de huidige klanten daarmee ondergesneeuwd raakte. Er werd toen een nieuwe afdeling opgezet, onder leiding van Renger Reitsema, met een apart team van consultants die de klanten ging bedienen. Nu, een jaar later, is de indruk dat dit inderdaad geleid heeft tot meer aandacht voor bestaande klanten. Maar er werd ook een groot nadeel ervaren. Consultants die vertrouwd waren met klanten, doordat ze de implementatie hadden uitgevoerd, moesten de verdere ondersteuning overlaten aan een collega uit het klantenteam. Dit werkte niet altijd efficiënt en dat was zowel voor de klant als voor onze consultants niet fijn.

Voor ons is dit de aanleiding geweest om de wijziging van een jaar geleden weer terug te draaien. Het wordt weer één team dat werkt voor klanten én dat wordt ingezet voor nieuwe implementaties. Dat team noemen we de business unit Mprise Agriware. Er zijn wel speciale waarborgen in de structuur ingebouwd waardoor de aandacht voor de huidige klanten blijft zoals je dat het laatste jaar al van ons gewend was. 

Met het samenvoegen van beide afdelingen tot de business unit Mprise Agriware is ook de management structuur aangepast. De business unit heeft een tweehoofdige leiding: Ronald den Uil (verantwoordelijk voor sales) en Sander Paternotte (verantwoordelijk voor de dienstverlening). Dat betekent dus concreet dat Renger zijn taken binnen de business unit afbouwt. Renger wordt binnen Mprise verantwoordelijk voor een nieuw opgezette business unit die BC/Powerplatform implementaties buiten de tuinbouw sector gaat uitvoeren.

In 2020 is de Klantverantwoordelijke Consultant geïntroduceerd. Een vast gezicht, iemand die periodiek langskomt om samen met jullie onze software beter af te stemmen op jullie proces. Dit blijven we in 2021 voortzetten. Operationeel verandert er niets voor jullie. In 2021 ligt onze focus op het verder verbeteren van onze dienstverlening. Dit gaan we doen door het accountmanagement te beleggen bij een toegewezen Business Consultant of bij de Klantverantwoordelijke Consultant. Samen met jou zullen zij de ontwikkelingen in de tuinbouw en de toepasbaarheid van onze software verder bespreken en optimaliseren. Hiermee heb je één (en een meer inhoudelijk) aanspreekpunt voor alle lopende zaken. Bij een aantal specifieke klanten zal het eerste aanspreekpunt Ronald of Sander zijn. Het accountmanagement in de huidige vorm komt hiermee dus te vervallen. De komende periode zullen Ronald en Sander samen met Renger ervoor zorgen dat je een warme overdracht krijgt naar je nieuwe contactpersoon.

Ook wordt het neerzetten van een Competence Center een belangrijk item. In het Agriware Competence Center zullen er standaard Agriware-opleidingen voor jou ontwikkeld worden. Dit wordt een mix van klassikale opleidingen en e-learning modules. Ook hierover zullen we je nog verder informeren.