Heeft u ook contracten met verkoopvertegenwoordigers of agenten? Deze personen worden gekoppeld aan een bepaalde groep klanten of een specifieke klant om producten te verkopen. De verkoper krijgt vergoedingen die afhangen van de criteria in het contract.

Deze beloning wordt normaal een commissie genoemd. De vergoeding wordt meestal berekend op basis van de commissie-overeenkomst die aan het begin van het contract tussen de verkoper en het bedrijf is vastgelegd. In de meeste gevallen vermeldt de overeenkomst ook de geldigheidsperiode (begin- en einddatum) waarvoor de verkoopagent zich moet binden aan de verkoopovereenkomst.

Deze outsourcingstrategie helpt het bedrijf om aan de hoge vraag van zijn klanten te voldoen, met name in het buitenland. Bovendien geeft het ook het bedrijf en de verkoopagent een overzicht van de onderlinge verkoopstructuur.

De uitdaging en huidige functionaliteit

De uitdaging bij dit proces is om de commissie voor verkopers op meerdere niveaus te beheren. In de meeste sectoren van de tuinbouw zou deze commissie per verkoper voor een bepaalde periode op soortniveau beheerd kunnen worden. Een andere uitdaging is het beheren van de commissie bij verkooptransacties door een agent die is toegewezen aan een bepaalde klantengroep en vice versa. In een ander scenario is het ook moeilijk om de commissie te beheren met een combinatie van de hoofdartikelgroep.

Mprise Agriware heeft in het verleden een basis functionaliteit hiervoor ontwikkeld. Met deze functie kunnen verkoopmanagers de berekening van de commissie voor verkopers instellen. Dit is ook mogelijk voor een scenario waarin een bedrijf met een buitenlandse verkoper werkt. Met deze nieuwe vraag vanuit de tuinbouwsector kan de huidige functie niet voldoen aan de volledige behoeften van klanten van Agriware.

De reden hiervoor is dat het gebruik van de huidige functie vereist dat de gebruiker de commissie per agent instelt door vele verplichte velden in te voeren. Nogmaals, de huidige functie maakt het ook moeilijk om de masterdata rond verkopers met grote assortimenten en klanten te beheren. Dit verbetert de bruikbaarheid van de applicatie en de gebruikerservaring met Agriware niet.

Nieuwe functionaliteit en voordelen

Om de problemen in de huidige functie aan te pakken, hebben we het voor de Agriware-gebruiker mogelijk gemaakt om de berekening van de commissie in te stellen zonder veel verplichte velden in te vullen. In deze nieuwe functie kan de gebruiker de commissie van een verkooptransactie van een verkoper voor een bepaalde soort gemakkelijk beheren.

Het beheer van de commissie kan op meerdere niveaus worden gedaan met de nieuwe functie. Een gebruiker kan bijvoorbeeld de commissie per verkoper instellen voor een bepaalde startdatum en een bepaalde soort. Op een ander niveau kan dit worden gedaan in een situatie waarin de gebruiker de commissiekosten wil beheren in combinatie met een klantnummer. Dit verkort de tijd  die verkoopmanagers nodig hebben om een ​​commissie in te stellen voor hun verkopers. Nogmaals, de nieuwe functionaliteit biedt verkoopmanagers die verantwoordelijk zijn voor het managen van verkopers diep inzicht in hun verkoop- en marketingproces.

Als onderdeel van onze strategieën voor voortdurende verbetering willen we in de toekomst meer criteria toevoegen om de Agriware-gebruiker in staat te stellen de commissie op extra niveaus te beheren. Verdere informatie over  de toekomstige ontwikkeling van deze functie zal ook worden gecommuniceerd.

New call-to-action