Stilstand is achteruitgang, dat weten we allemaal, dus we moeten groeien om gezond te blijven. Maar hoe doe je dat als organisatie? De beste manier om te ontwikkelen is door te weten waarvoor je het doet, je hebt een groeimiddel nodig, een katalysator. Het sturen op inzichten is zo’n katalysator.

Met goede inzichten weet je wat je kunt verbeteren, maar om die inzichten te verkrijgen moet je je processen en registratie op orde hebben. Weet je welke inzichten je wilt? Dan weet je dus ook op welke fronten je de organisatie moet ontwikkelen. Agriware 365 helpt je hierbij; groeien in volwassenheid door te starten met inzicht. Voor ieder volwassenheidsniveau van de organisatie biedt Agriware bijpassende inzichten, beginnend met lijsten en rapporten.

William 1

 

Met het Agriware Groeiplan werken we samen toe naar de volgende stap in volwassenheid. Vaak gaat dit gepaard met implementatie van nieuwe modules of mobiele apps om registratie eenvoudiger te maken. Zie Agriware 365 dus niet als een set modules en features, maar omarm het als groeimiddel voor je organisatie.

Voorbeelden van inzichten:

  1. Productie

    Beter plannen door inzicht in gepland vs. werkelijk verbruik van ruimte, arbeid, materialen en opbrengst. 

  2. Teelt

    Continu je teeltrecept verbeteren door inzicht in teeltduur, aangevuld met kwaliteit- en klimaatgegevens.

  3. Kiem

    Kort op de bal door simpele kiemtellingen op de vloer en snelle signalering van afwijkingen en de gevolgen hiervan.

  4. Beschikbaarheid

    Optimale verkoop door accuraat inzicht. Wat je nog kunt verkopen op korte en lange termijn. 
  5. Arbeidsprestaties

    Efficiënter arbeid plannen en kosten besparen met inzicht in arbeidsprestaties vs. arbeidsnormen.

  6. Verkoop

    Grip op de verkoop prestaties met inzicht
    in de orderpositie en gerealiseerde omzet t.o.v. budget of vergelijkbare periode.

  7. Kostprijs

    Grip op je kostprijs met inzicht in voor- en nacalculatie productiekosten. Inclusief (werkelijke) energiekosten.

  8. Forecast

    Optimaliseer je planning, vergelijk scenario’s op het gebied van arbeid, materiaal, ruimte en kosten.

  9. Marge

    Betere marges door inzicht in voor- en nacalculatie marge bij (klant-specifieke) productie op order.

  10. Uitval

    Verminderde overproductie met inzicht
    in uitval en overschotten, eenvoudig vastgelegd tijdens het teeltproces.