In januari schreven we al over de veranderingen die zijn doorgevoerd in de organisatiestructuur van Agriware. Maar wat betekent dit concreet voor jou als klant? We praten met Sander Paternotte, Delivery Manager bij Mprise Agriware.

Sander, hoe is jouw rol binnen Mprise Agriware veranderd?
"Eerst was ik verantwoordelijk voor de consultants en projectmanagers en nu, sinds 1 januari, geef ik samen met Ronald den Uil leiding aan de hele Horticulture business unit. We hebben allebei ons eigen vakgebied, Ronald vanuit sales en relatiebeheer en ik vanuit de projecten. Dit vult elkaar goed en op deze manier houden we elkaar scherp."

Je rol heet officieel ‘Delivery Manager’, wat houdt dit in en welke rol speelt klantencontact hierin?
"Het is mijn verantwoordelijkheid dat het product goed wordt geïmplementeerd. Maar daar houdt het niet op. Onze visie is dat elke klant een klantverantwoordelijke consultant (KVC-er) heeft die achterblijft als vast aanspreekpunt. Daarnaast zijn er twee business consultants, Eric Boerlage en Teun Kralt, die vanuit relatiebeheer en kennis van de software samen met de klant naar de toekomst kunnen kijken. Ook zijn we blij met Femke Muit in ons team, die verantwoordelijk is voor inside sales. Zo hopen we de klant op de beste manier te ontzorgen en samen met de klant ons product verder te ontwikkelen."

Wat gaat de klant hiervan merken?
"De klant gaat merken dat ze een vast aanspreekpunt hebben. In 2020 zijn we begonnen met de rol van KVC-er en dit werkt goed. Dit gaan we in 2021 doorzetten. De lijntjes worden korter en zo kunnen we de kwaliteit van het klantencontact verhogen. Elke klant heeft twee aanspreekpunten, een klantverantwoordelijke consultant en daarnaast onze inside sales medewerker of een business consultant. Hiermee moet duidelijker dan ooit worden waar iemand terecht kan. Daarnaast gaan we klanten meer met elkaar verbinden. We willen toewerken naar een hechte klantencommunity waarin klanten elkaar zowel online als offline ontmoeten om kennis uit te wisselen. Mijn collega Irene Hartkamp is hiermee bezig vanuit de afdeling communicatie. We willen dit vanuit Mprise graag faciliteren, want samen weten we meer en kunnen we elkaar verder helpen."

Wat zijn jouw grootse doelen en uitdagingen?
"Ik ben tevreden als de klanten en consultants tevreden zijn en er continuïteit is hierin. Dus mijn absolute prioriteiten zijn klanttevredenheid en werknemerstevredenheid. De derde pijler is dat de samenwerking commercieel succes oplevert, zowel bij de klant als bij ons. Deze drie zaken in balans houden is een prachtige uitdaging."

Is er nog iets dat je aan de klanten kwijt wilt?
"Ik wil de klanten graag uitdagen om feedback te geven aan de consultant. Wees eerlijk, geef aan wat beter kan. We zijn allemaal mensen die dingen op een eigen manier doen, soms al jaren. We moeten toegeven dat dat niet altijd vlekkeloos gaat. Laten we ervoor open staan om hier met elkaar over te communiceren. Het afgelopen jaar was een uitdagend jaar voor velen, toch zijn er veel initiatieven bij onze klanten en zie ik nieuwe samenwerkingen ontstaan. Ik zie de toekomst positief tegemoet, omdat er bereidheid is met elkaar in gesprek te gaan en ik zeker weet dat we samen verder gaan komen."