Doelgroep: 

  • (Implementatie)consultants met domeinspecialisatie financieel
  • Technisch consultants die financiële rapporten willen bouwen
  • Kerngebruikers met aandachtsgebied financieel
  • Financieel medewerkers die zelf financiële rapportages in Management Reporter willen kunnen maken

Beschrijving:
U leert om met behulp van Management Reporter financiële rapportages op te stellen. In de training worden de concepten van Management Reporter uitgelegd en getoond. De basis principes om met Management Reporter financiële rapporten te bouwen worden hands on uitgelegd. Ook past u de basisprincipes voor het maken van financiële rapporten zelf toe en krijgt u inzicht in de extra functionaliteiten die Management Reporter hierbij biedt. Er wordt tijdens de training op een Dynamics365 FO omgeving geoefend, deze is grotendeels gelijk aan Management Reporter in AX2012. In de training worden de verschillen tussen beide versies belicht.

Voorkennis:
Het niveau van de Microsoft Dynamics 365 Operations Finance I (DO-FF1).

Basiskennis van financiële processen en begrippen (uitgelegd in workshop “Finance, hoe en wat?

Inhoud:

  • Introductie
  • Onderdelen Management Reporter
  • Bouwstenen Management Reporter
  • Grootboek en financiële dimensie rapporten
  • Budget en budget vs actuals rapporten
  • Consolidatie en eliminatie rapporten
  • Extra opties

 Duur
1 dag