Doelgroep

Applicatiebeheerders en/of kerngebruikers die verantwoordelijk zijn voor het aanpassen van de lay-out van bestaande Microsoft Dynamics 365 Business Central rapporten. Er wordt in deze training gebruik gemaakt van de Report Builder voor RDLC-lay-outs, Word voor Word-lay-outs, en Excel voor Excel-rapporten (vanaf BC 20). Deze training is zowel geschikt voor Business Central in de Cloud als Business Central on-premise.

Beschrijving

  • Aanpassen van de lay-out van rapporten in Business Central, kan dat altijd?
  • Hoe kun je de lay-out aanpassen?
  • Hoe maak ik een Excel rapport aan (vanaf BC 20)?
  • Hoe werkt het toevoegen van headers en footers?
  • Groeperen in Business Central rapporten, en (sub-)totalen berekenen, hoe doe je dat? 
  • En groepen in- en uitklappen, hoe werkt dat? 
Dit zijn onderwerpen die aan bod komen in de training “Rapport lay-out in RDLC, Word en Excel”.
Rapporten en documenten in Microsoft Dynamics 365 Business Central bevatten standaard een lay-out in RDLC-formaat en sommige ook een in Word-formaat. De standaard lay-out kan aangepast worden vanuit de gewone client. En vanaf BC 20 (2022 wave 1) kunnen er ook Excel-rapporten gemaakt worden. Als applicatiebeheerder kunt u (binnen bepaalde grenzen) de lay-out van bestaande rapporten aanpassen in Report Builder, Word of Excel.

In de training worden de mogelijkheden van Lay-outaanpassingen in Report Builder, Word en Excel behandeld aan de hand van praktische opgaven.

 

Voorkennis

Kennis op het niveau van cursus Microsoft Dynamics 365 Business Central Introductie (BC-INT) is noodzakelijk. 

Inhoud

  • Basis: structuur en terminologie     
  • Aanpassingen per bedrijf van bestaande lay-outs (Word en RDLC) 
  • Headers en footers
  • Presentatie van datums of getallen
  • Groeperen van data
  • Berekening van (sub-)totalen
  • Grafieken