U zoekt:

  • Advies over de mogelijkheden van CRM.
  • Een sparringspartner voor en tijdens implementaties.
  • Ondersteuning bij koppelingen tussen Dynamics 365 CE en Dynamics NAV/Business Central.
  • Ondersteuning bij inzet Dynamics365 CE Field Service.
  • Inrichten Customer Service Portal in Dynamics CRM.
  • Autorisatiemanagement in Dynamics CRM/CE.

Uw organisatie maakt al gebruik van Dynamics CRM, maar vermoedt dat er meer mogelijk is

Wij zien vaak dat organisaties die in het verleden Dynamics CRM implementeerden, dat de bestaande inrichting niet meer aansluit bij de behoefte van de organisatie. Dat is jammer! Zeker omdat de mogelijkheden van Dynamics CE flink zijn toegenomen. Het is de moeite waard om te onderzoeken of u daarvan kan profiteren.

Regelmatig helpen wij organisaties door met een frisse blik naar hun situatie te kijken, door:

  • Te achterhalen wat men met Dynamics CRM wil bereiken.
  • Een fit-gap analyse uit te voeren tussen de wensen van de organisatie en de bestaande inrichting.
  • Processen te achterhalen en in kaart te brengen.
  • Adviezen te geven voor mogelijke verbeteringen voor de inrichting of het gebruik van Dynamics CRM.

Uw organisatie wil Dynamics CRM (her-)implementeren en daarbij zelf aan het stuur zitten

Wilt u Dynamics CRM (her-)implementeren in samenwerking met een implementatiepartner, en daarbij zelf in de lead zijn? Dan betekent dat, dat u deze implementatiepartner goed moet kunnen aangeven wat uw wensen zijn. Het is dan van belang dat u een aantal zaken helder dient te hebben voor u met de partner aan de slag gaat, zoals:

  • Wat wil de organisatie bereiken met Dynamics CRM.
  • Wat zijn de bedrijfsprocessen die van belang zijn.
  • In hoeverre volstaat de standaard functionaliteit van Dynamics CRM.
  • Waar zitten eventuele integraties met andere (Dynamics-)applicaties.
  • In geval van een herimplementatie: wat voldoet in de huidige inrichting wel/niet en wat is aanvullende behoefte.

Een goede voorbereiding is het halve werk. Door hun jarenlange ervaring met Dynamics CRM-implementaties, kunnen onze consultants u helpen met dit ‘voorwerk’. Hierdoor krijgt u als organisatie scherp wat u wilt bereiken met uw CRM-implementatie, waardoor u een betere gesprekspartner voor uw implementatiepartner wordt. Ook kunnen wij voor u tijdens de implementatie een sparringspartner zijn, waardoor u altijd een klankbord heeft.

Ondersteuning bij koppeling tussen Dynamics 365 CE en Dynamics NAV/Business Central

Het Dynamics platform is bedoeld om een combinatie van applicaties in te zetten. Wij zien bij onze klanten inderdaad steeds vaker dat Dynamics CRM wordt gebruikt in combinatie met Dynamics ERP. Maar het daadwerkelijk realiseren van zo’n koppeling gaat vaak niet vanzelf. Denk bijvoorbeeld aan: om welke koppeling gaat het? Volstaan de standaard mogelijkheden? Wat is er eventueel aan maatwerk nodig?

Recent hebben wij voor een aantal klanten koppelingen gerealiseerd tussen Dynamics CRM en Dynamics NAV maar ook tussen Dynamics365 CE en Dynamics365 Business Central. Wilt u ook zo’n koppeling gaan gebruiken? Graag zetten wij onze ervaring in om u bij de inrichting hiervan te adviseren of de realisatie uit te voeren.

Ondersteuning bij inzet Dynamics365 CE Field Service

Steeds meer Dynamics-functionaliteiten die voorheen onder de noemer ‘ERP’ vielen, maken deel uit van Dynamics365 CE. Een voorbeeld hiervan is Field Service, bedoeld voor medewerkers in de buitendienst.

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van Field Service of Connected Field Service? Kom dan naar onze training Field Service.

Daarnaast kunnen wij u helpen met:

  • Het analyseren van de wensen van uw organisatie m.b.t. Field Service.
  • Een fit/gap analyse van deze wensen in relatie tot de standaard functionaliteit van Dynamics Field Service.
  • Advies en ondersteuning bij de inrichting van de module Dynamics Field Service.
  • Advies en ondersteuning bij de inrichting van de mobiele applicatie van Dynamics Field Service.

Inrichten Customer Service Portal in Dynamics CRM

Begin dit jaar is de Mprise ServiceDesk live gegaan met Dynamics CRM. Dit betekent dat onze klanten voortaan hun calls loggen in het Customer Service Portaal van CRM.

Shelim Pluimers, coördinator ServiceDesk bij Mprise: “het grote voordeel van ons nieuwe portaal is de inzichtelijkheid van informatie met betrekking tot calls. Iedereen die het nodig heeft, beschikt over de achterliggende informatie van een call, kan zien wie eraan werkt, wat de status is etc. Alles ligt in één systeem vast: Dynamics CRM. Ook klanten hebben toegang tot het portaal, waardoor de communicatie gemakkelijker verloopt. En door de gepersonaliseerde dashboards is het erg gebruikersvriendelijk.”

Wilt u ook gebruik maken van een Service Portal in Dynamics CRM?

Onze consultants kunnen u helpen met het activeren en configureren van zo’n portal. En de inrichting m.b.t. look & feel, te gebruiken formulieren en dashboards kunnen zij zodanig aanpassen dat het aansluit bij uw specifieke situatie.

Autorisatiemanagement in Dynamics CRM/CE

Wij merken dat bij veel van onze klanten het inrichten van autorisaties hoger op de agenda komt te staan. Het integreren van Dynamics CRM en Dynamics ERP zal hiervoor een verklaring zijn, maar dat niet alleen: ook de wet- en regelgeving wordt op dit vlak strikter. Daarnaast is informatie over (klant-)relaties waardevol en dient goed beheerd en beheerst te worden.

Onze CRM-consultants hebben ervaring met autorisatie management in Dynamics CRM/CE. Zij kunnen u helpen met vraagstukken als: Waar moet je aan denken? Hoe pak je het aan? Hoe richt je autorisaties in en borg je het voor de toekomst?