Als u meerdere systemen of applicaties gebruikt, lijkt het vaak lastig om deze op een logische manier met elkaar te verbinden. Toch is dat vaak wél nodig, omdat u uw businessprocessen op die manier stroomlijnt. En wanneer medewerkers op dezelfde wijze werken, heeft iedereen meer inzicht en overzicht. Maar hoe pakt u dit nu aan zónder dat het een tijdrovende en dure onderneming wordt? 

Microsoft Power Automate: automatiseren met connectoren tussen systemen

Met Microsoft Power Automate automatiseert u processen en verbind u systemen en applicaties met elkaar door middel van connectoren. Hiervoor heeft u minimale technische kennis nodig. De applicatie is zeer logisch en werkt op drag-and-drop-basis. Klinkt dat toch nog erg abstract? Hieronder geven we 2 voorbeelden van situaties waarin Microsoft Power Automate goed van pas komt.

Website: contactformulieren en integraties

Op uw website heeft u waarschijnlijk een contactformulier. Wanneer een (potentiële) klant dit invult, is het prettig dat dit wordt doorgestuurd naar uw systeem. Misschien wilt u de contactgegevens vervolgens eerst bekijken en goedkeuren, zodat u deze kunt opvolgen of aan een bepaald bedrijfsaccount binnen uw CRM-systeem kunt koppelen. Door gebruik te maken van standaard Microsoft applicaties zoals Microsoft Forms en Microsoft Power Automate, zet u een dergelijke geautomatiseerde taak of zeer eenvoudig op!

Ook voor website-integraties kan Microsoft Power Automate uitkomst bieden. Hieraan zitten vaak hoge kosten verbonden, omdat u diverse systemen aan elkaar moet verbinden. Het daarvoor benodigde maatwerk en implementatietraject kunt u minimaliseren en soms zelfs elimineren door Microsoft Power Automate in te zetten. Hiermee maakt u namelijk gebruik van allerlei ingebouwde én externe connectoren. U zet simpelweg een Power Automate op waarbinnen alle systemen prima zijn geïntegreerd.

Ideaal voor 'lichtere' periodieke processen

Microsoft Power Automate is een laagdrempelige oplossing voor het dagelijkse reilen en zeilen van uw bedrijf. U kunt Microsoft Power Automate koppelen aan Dynamics 365 Finance & Operations en Dynamics Business Central/NAV. Bedenk wel dat zware integraties hiervoor minder geschikt zijn (Azure Logic Apps). U kunt Microsoft Power Automate het beste inzetten voor processen die periodieker van aard zijn, zoals maandelijkse goedkeuringen en updates van website-contactformulieren. Ook kunt u er opvolgtaken mee aanmaken in uw CRM-systeem, bijvoorbeeld wanneer uw bedrijfsnaam met een hashtag verschijnt op Twitter. Voor zulke 'lichtere' processen is Microsoft Power Automate uitermate geschikt!

Volg de blogserie over het Power Platform 

Benieuwd hoe het Power Platform precies werkt en wat u er mee kunt? Volg onze blogserie waarin verschillende Power Platform experts hun kennis delen. 

Schrijf u in voor de blogserie

Lees hier meer over het Power Platform.