Deze prachtige zin kwam uit de mond van Jeroen Sicking tijdens een interview dat wij met hem mochten hebben over een mooi project. Sinds maart werkt hij als applicatiebeheerder bij het bedrijf Teleon Surgical BV.

Het internationale bedrijf doet onderzoek en maakt intra oculaire lenzen voor de refractieve oogchirurgie. Denk bijvoorbeeld aan een staaroperatie wanneer een lens troebel is geworden. Door een lensimplementatie met hun lens, uitgevoerd door een oogarts, krijgt een patiënt weer helder zicht.

De visie van de IT-afdeling is om te blijven innoveren zodat ze de organisatie het beste kunnen ondersteunen in processen en werkzaamheden. Daarom is in 2020 besloten om het oude CRM te vervangen door het nieuwe Dynamics 365 CE (CRM). Jeroen mocht in dit project, naast zijn huidige functie, de rol van projectmanager vervullen.

CRM training als startpunt van het project

Toen Jeroen in dienst kwam, kreeg hij al snel de opdracht om het CRM-systeem te vernieuwen. Maar waar begin je dan? Jeroen is iemand die graag inhoudelijk op de hoogte is van de mogelijkheden. Hij ging op zoek naar een training en kwam zodoende bij Mprise terecht.

‘Tijdens het eerste contactmoment was er gelijk een klik met Mprise’, verteld hij. Hierdoor besloot Jeroen de training bij Mprise te gaan volgen. Deze training beviel goed, waarna hij samen met Mprise kennis ging maken met Dynamics 365 CE (CRM).

‘Echt samenwerken, dat maakt jullie wat mij betreft uniek’

Nadat de beslissing voor de nieuwe technologie was genomen, ging Jeroen samen met een Mprise consultant aan de slag. Jeroen was direct zeer tevreden: ‘Uiteindelijk zijn we gestart met het Dynamics 365 CE (CRM), daar hebben jullie veel verstand van. Iedere keer waren we verbaasd over de kennis en kunde van de consultant. Steeds als we met nieuwe requirements kwamen, had hij een oplossing. Hierdoor wisten jullie telkens weer onze verwachtingen te overtreffen’.

Na deze mooie woorden vervolgt hij: ‘We hebben veel vertrouwen in Mprise. Jullie zijn flexibel en heel transparant. Vaak plan ik samen met de consultant een paar dagen in en dan gaan we samen aan de slag. Ik leer hier veel van en daardoor is mijn eigen kennisniveau enorm gestegen. Dat was ook één van de doelen.’

De samenwerking verliep niet alleen inhoudelijk goed, ook de sfeer zat er goed in. Enthousiast vertelt Jeroen: ‘Het was echt gezellig. Het voelde alsof we in hetzelfde team zaten. We werkten écht samen en dat maakt jullie wat mij betreft uniek.’

Ervaring van andere klanten helpt enorm

Mprise helpt verschillende klanten met het Dynamics 365 CE (CRM). Voor Teleon Surgical leverde dit veel voordelen op. ‘Wanneer we tegen een fout aanliepen, herkende de consultant die meteen. Op die manier konden we snel grote stappen zetten.’

Live-gang zonder problemen

De plezierige samenwerking in het project werd bekroond met een probleemloze livegang. ‘We hebben een document gemaakt waarin alles beschreven staat over de migratie naar het nieuwe systeem. Vooraf hebben we de software goed getest. De consultant kon problemen die tijdens het testen ontstonden gelijk oplossen. De echte livegang verliep daardoor vlekkeloos’, aldus Jeroen.

Hij sluit af met de woorden: ‘Ook in de toekomst willen we met Mprise samenwerken. Ik zie telkens weer nieuwe mogelijkheden. Door Mprise hiervoor in te schakelen wordt de kwaliteit beter.’